Yahoo Search Marketing (Overture)
Behalve Google Adwords heeft u nog meer opties om via Pay-per-click advertising (PPC) op het Internet te adverteren. Overture, overgenomen door Yahoo! in 2003, biedt soortgelijke advertentie mogelijkheden voor het positioneren van uw website. Yahoo Search Marketing's advertenties kunnen ook zichtbaar zijn op sites als Ilse, MSN en de Gouden Gids. Een belangrijke markt, dus.
Voordelen
Net als bij Google Adwords worden er bij een Yahoo Search Marketing (Overture) campagne meestal meerdere advertenties opgesteld die relevant zijn voor bepaalde zoektermen. U betaalt alleen als er op uw advertentie geklikt wordt. De advertentie kan snel zichtbaar zijn op het Internet, en is dus een effectieve marketing methode. Adverteren via Yahoo Search Marketing kan zeker goed helpen bij het online positioneren van uw website - ook al omdat u volledige controle heeft over de advertentietekst. Bij traditionele zoekmachineresultaten moet u maar afwachten wat de bezoekers als omschrijving te zien krijgen...
Nadelen
Maar als u wilt stoppen met adverteren, stopt de toestroom van bezoekers ook volledig. Een vaak onderschat nadeel van het positioneren van uw website via online advertenties. Daarom raden we u aan om ook traditionele zoekmachine optimalisatie zeker niet te vergeten!
Andere kanalen
Als je mensen vraagt naar aanbieders van Pay-per-click advertising (PPC), zullen de meesten Google Adwords noemen, waarschijnlijk gevolgd door Yahoo Search Marketing / Overture. Veel mensen weten namelijk niet dat er ook nog andere goede kanalen zijn om uw website te adverteren. Kleinere aanbieders van (vaak internationale) Pay-per-click advertising (PPC) hebben wellicht een kleiner bereik, maar ook lagere kosten per klik.
Vraag U-C WEBS u hierbij te helpen.