Internet adverteren
Internet adverteren heeft de laatste jaren een grote vlucht genomen. Met name Google Adwords en Yahoo Search Marketing (Overture) worden veel gebruikt voor digitale website promotie. Maar er zijn nog andere pay-per-click advertising alternatieven. Kleinere aanbieders van (vaak internationale) Pay-per-click advertising (PPC) hebben wellicht een kleiner bereik, maar ook lagere kosten per klik.
Alleen betalen voor clicks
Bij een pay-per-click campagne worden meestal meerdere advertenties opgesteld die relevant zijn voor bepaalde zoektermen. U betaalt alleen als er op uw advertentie geklikt wordt. Vandaar de naam Pay-Per-Click, of afgekort PPC.
Voordelen
De digitale advertentie kan snel zichtbaar zijn op het Internet, en kan dus een effectieve marketing methode voor u zijn. Internet promotie via online adverteren kan goed helpen bij het online positioneren van uw website - ook al omdat u volledige controle heeft over de advertentietekst. Bij traditionele zoekmachineresultaten moet u maar afwachten wat de bezoekers als omschrijving te zien krijgen...
Nadelen
Maar als u wilt stoppen met adverteren, stopt de toestroom van bezoekers ook - volledig! Terug naar nul. Een vaak onderschat nadeel van het positioneren van een website via online advertenties. Daarom raden we u aan om zeker ook traditionele zoekmachine optimalisatie niet te vergeten.
We helpen u graag met Internet adverteren. Met Google Adwords, Yahoo Search Marketing (Overture) of andere kanalen.